Гайд: як закупити рекламу в Telegram
У цьому матеріалі експерт з розвитку телеграм-каналів Воскобойник Юрій, автор телеграм каналу Київ Історичний, розповість, на які моменти важливо звертати увагу, щоб якісно закуповувати рекламу для телеграм-каналу на старті розвитку.
Закуп реклами в телеграмі варто розділити на два етапи: тестовий закуп та основний.
Тестовий закуп робиться для того, щоб відтестувати рекламні креативи та зрозуміти, в яку ціну виходить залучення одного підписника. Якщо вартість висока, то на етапі тестування ми змінюємо креатив, знову пробуємо його розміщувати на каналах та аналізувати, в яку ціну виходить залучення одного підписника.
При тестуванні не варто відразу брати великі канали для розміщення. Для тесту потрібно відібрати 2-4 канали до 500-800 грн (до 5к охоплення). Якщо ви відразу візьмете великі канали для розміщення не відтестованого рекламного креативу, є велика ймовірність втратити кошти без результату.
Закупка реклами для телеграм-каналу: покроковий алгоритм
Покроковий алгоритм закупа реклами для тестування виглядає так:
- підготовка 2-3 рекламних креативів,
- підбір каналів з охопленням до 5 000 для тесту (як правильно підбирати канали поговоримо далі),
- розміщення реклами,
- аналіз результатів (вартість одного підписника).
Якщо при тестуванні креатив показав гарні результати — переходимо до закупівлі реклами на великих каналах, так би мовити, основного закупа. Якщо ж креатив на тесті «провалився» (занадто дорогий підписник) — повертаємося на початок, змінюємо креатив й далі рухаємося алгоритмом.
Основний закуп реклами в телеграмі відбувається тоді, коли ви вже відтестували свій рекламний креатив та впевнені у його якості. Перед початком основного закупа реклами на весь бюджет головним є підбір якісних каналів для реклами.
Як обрати телеграм-канал для реклами та не злити бюджет
Розберемо, як відрізнити «накручені» канали від «ненакручених». Під накруткою мається на увазі: охоплення, підписники, реакції та коментарі під постами, які мають свої показники завдяки штучним методам накрутки — ботами (не людьми).
Отже, тримайте покроковий план для аналізу телеграм-каналу перед рекламою:
1. Заходимо на сервіс аналітики tg.stat.
2. При явних ознаках накрутки сам сервіс tg.stat позначає канал міткою, що цей канал накручений (див. фото). Такі канали відразу відсіюємо та далі навіть не аналізуємо.
3. Далі аналізуємо на tg.stat розділ «Аналіз переглядів» (див. фото). У цьому розділі можна побачити бачити, які перегляди у каналу є на публікаціях погодинно. У каналу, який накручує собі охоплення, графік переглядів буде хаотичний (див. фото).
А у каналу, який має органічні охоплення та реальні перегляди, графік охоплень спадає поступово. В першу годину переглядів завжди найбільше, а далі йде плавний спад.
4. Звертаємо увагу і на загальну статистику по каналу. Наприклад, у каналі з 40 тис.+ підписниками не може бути 3-3.5к переглядів.
Якщо у каналу з такою кількістю підписників такі охоплення — це підозріло і з великою ймовірність кількість підписників є накрученою (див. фото).
Важливо: при великому закупі реклами відразу у багатьох каналах ціна за підписника може дорожчати через перетинання аудиторії в телеграм-каналах.
Тому варто пам’ятати, що при тестуванні ціна за підписника може бути дешевша, ніж при закупі реклами на велику суму грошей та у великої кількості каналів.
Аналіз реклами: як визначити ціну підписника
Аналізувати ціну підписника варто через 24 години з моменту розміщення рекламної публікації у телеграм каналі.
Вартість підписника розраховується так: вартість реклами / кількість підписників, які долучилися до каналу.
При великих закупах реклами краще використовувати закрите посилання та особисто приймати заявки в канал. Проте не варто надто довго не приймати заявки. Чим довше тримати заявки, тим швидше юзер забуде, на який канал він підписувався. А при доєднанню до каналу він з великою ймовірністю відразу й відпишеться. Загалом за статистикою, чим довше тримати заявки, тим більший відсоток відписок.
Підсумовуючи варто зазначити, що закуп реклами для розвитку власного телеграм каналу є найважливішим для загального успіху каналу. Від правильного підходу до закупки реклами залежить: фінансові вкладення у ваш канал та термін окупності каналу. До закупу реклами варто підходити з усією відповідальністю та аналізувати всі цифри, щоб вчасно зрозуміти, що працює, а що ні й що потрібно змінити.
Читайте також: Репутаційний менеджмент: все що потрібно знати